Home » » Kenapa saya buat bisnes shaklee?

Kenapa saya buat bisnes shaklee?

Written By Unknown on Sunday 2 November 2014 | 16:15

Assalamualaikum semua. Selamat sejahtera. Semoga berada dalam keadaan sihat dan bahagia.

Ramai gak kawan2 tanya kenape saya buat bisnes shaklee ni? Best sgt ke? Ape yg menarik? Tak bosan ke asyik kena jual produk je?

Baiklah, itu antara soalan-soalan yang saya terima. Izinkan saya perjelaskan secara mudah kenapa saya buat dan serius dalam biz shaklee ni.

1. Kesihatan dan kesejahteraan
Buat bisnes gila-gila tapi kesihatan tak jaga tak guna jugak kan? Nanti dah kaya tapi duit habis kat bil hospital. So saya buat bis ni sebab produk dia memang saya makan dan pada masa yang sama dapat jana income. Bukan saya je, abang, kakak, mak, mak mertua, wife semua makan produk shaklee mengikut keperluan kesihatan diorg. Alhamdulillah berkesan. Keluarga happy saya happy 

2. Modal rendah
Bayar rm65 je kot setahun. Pastu dah boleh start bisnes ni. Dah ramai yg berjaya jana income 3, 4, 5 malah 6 angka sebulan dgn bisnes ni. Amacam? Best kan? Dah la dpt beli harga ahli, kesihatan pun dapat, income pun dapat. Sape yang tak nak kan bisnes macam ni. Modal tak smpai seratus, nak daftar ahli baru pun online, coaching online, meeting online, beli barang pun online serba serbi online lah. Hehe. Senang sgt kan? Sambil meniarap depan tv pun bleh buat bis ni. Asalkan dgn kerajinan dan usaha yang betul, income 6 angka pasti dalam tangan. Saya amat percaya! 

3. Pasukan yang happy dan best
Dalam bisnes shaklee ni, istilah upline downline ni dah macam xde langsung. Kami byk guna istilah mak, mama, neni, babah, adik, abang. Sebab kami rapat dan seperti satu family. Bukan setakat jumpa sbb nak cite pasal shaklee je. Tapi byk buat aktiviti lain mcm makan2, sukan, riadah, dan mcm2 lagi. Best kan? 

4. Faedah yang menarik
Shaklee ada 3 faedah menarik iaitu 3C. CASH, CAR, CONVENTION. Faedah faedah ni akan dapat kalau kita join ahli dan score gila2. 

5. Settlekan hutang
Saya join dan usaha gila2 sebab nak settlekan hutang saya. Byk hutang saya, ptptn, personal loan, car loan, kredit kad. Kalau boleh nak settlekan semua ni dan hidup bebas hutang. Hehe. 

6. Bantu orang lain
Satu kepuasan kalau dpt bantu selesaikan masalah org lain. Dpt add value dalam kehidupan diorg. Terasa hidup ni lebih bermakna  

WAHD
Saye mmg nak sgt jadi WAHD. work at home dad. Mcm upline2 saya yang lain. Hehe. Dpt jaga anak sendiri, xyah bg pengasuh jaga. Takyah nak kerja bawah org lagi. Takyah nak ngadap jam tiap2 pagi dan petang. Takyah nak punch card tepat kul 8 setiap hari. Isteri pun tak perlu susah payah kerja lagi. Bleh jalan2 suka hati bila bila masa. Dpt spend quality time dgn family. 

So far itu saja coretan saya tentang topik ni. Doakan saya berjaya dalam perjalanan hidup saya nak jadi Master Coordinator dgn income 6 angka sebulan.


Mie Gebu
Shaklee ID : 1025051
Page : www.facebook.com/vitacravers13
0196346216

0 comments:

Post a Comment