Home » » Pengalaman makan set kurus shaklee

Pengalaman makan set kurus shaklee

Written By Unknown on Monday 3 November 2014 | 04:25

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Hari ni nak share tentang pengalaman sendiri makan set kurus shaklee. Set yang saya ambil adalah :
- cinch shake mix chocolate
- alfalfa botol kecil
- lecithin
 
Cinch saya minum sehari sekali waktu pagi sebelum pergi kerja. Senang nak bancuh, masuk air kosong suhu bilik pastu shake guna shaker. Senang nak prepare. Sedap, kenyang dan rasa bertenaga. 

Alfalfa pulak saya ambil lepas lunch dan dinner. 5 biji setiap kali makan. So far makan ok. Badan boleh accept. Dan senang nak membuang. Sebab fungsi alfalfa adalah untuk detox usus kita. 2-3 hari pertama makan alfalfa, memang banyak buang air besar. Dan najis lebih busuk dari biasa. Lepas buang badan rasa ringan. 

Lecithin di ambil lepas lunch dan dinner. 2 biji skali ambil. Fungsi lecithin utk memudahkan lemak pecah dan seterusnya mudah utk disingkirkan dari badan. 

Perubahan yang saya turut lakukan ketika mengamalkan set kurus shaklee ni :
1. Minum air masak 3L sehari
Cuba amalkan ye. Sebab badan lebih mudah flush kan toxin toxin dalam badan kalau minum air banyak melalui kencing.

2. Kawal pemakanan.
Kalau selalu asal breakfast je nasi lemak la, mee goreng la, roti canai la. Tak sihat semua tu. Kolestrol tinggi. Boleh beri kesan buruk pada jantung. So pagi2 breakfast saya adalah cinch shake mix lah.
Tengah hari pulak makan nasi mcm biasa tapi kawal. Ambil separuh dari biasa. Dan banyakkan sayur. Kalau ada pilihan makan ikan daripada ayam. 

Malam? Makan je. Hehe. Mana boleh tak makan. Salah tu. Dinner wajib di ambil. Tetapi, makan selewatnya 8 malam. Saya makan je nasi. Tapi sekali sekala je. Seminggu skali dua je. Hari lain tu makan la bihun sup ke, spageti ke, atau pasta. Elak goreng2. 

Lagi satu, makanan FAST FOOD memang saya terus stop! Kalau dulu saya amat suka makan fast food. KFC lah, McD lah, Burger king lah, Wendy's lah. Tapi sekarang terus stop. Subway bagus kalo nak makan sebab makanan dia tak berminyak sbb takde goreng2.

3. Senaman
Tak perlu buat senaman yang ekstrem pada permulaan. Saya memang tak suka joging. Tapi suka main badminton. So seminggu 2-3 kali main badminton dgn kawan2. Kalau tidak, cari je video aerobik, hip hop dance ke, zumba ke, buat kat rumah. Hehe. Seminggu 2-3 kali je.
Ha itulah cara dan pengalaman saya dgn set kurus shaklee. Mudah je nak buat kan? Yang penting semangat dan disiplin kena tinggi. Jgn cepat putus asa. 

Alhamdulillah dalam masa sebulan berjaya turun 4 kilo. :)

Kalau anda mahu kurangkan berat badan dgn set ni, hubungi saya. Saya akan guide anda dan share pengalaman saya. Konsultasi secara percuma khas utk pelanggan saya  :)

nak tengok testimoni yang lagi power? hah bukak link ni.

Mie Gebu,
0196346216,
ID : 1025051,
email : viracravers13@gmail.com
Page : www.facebook.com/vitacravers1

0 comments:

Post a Comment