Home » » Serbuk putih tegangkan kulit

Serbuk putih tegangkan kulit

Written By Suharmi Abdul Talib on Monday, 1 September 2014 | 03:18

Korang selalu dgr perkataan 'collagen' kan? Tapi sejauh mana korang faham ttg collagen ni? Ok. Meh aku bg sedikit info ringkas ttg collagen ni.

Collagen tu apa?
Collagen ni (Cik C) adalah sejenis protein yg terdiri drpd asid amino. Asid amino plak ada mcm2 jenis. Tapi si collagen ni ada 4 jenis asid amino dalam dia (glycine, proline, hydroxyproline, arginine)
Dalam badan kita, ada lebih kurang 30% collagen ni. Dan collagen ni merupakan struktur yg teguh dan kuat dalam badan.

vita cravers, vita, cravers
ANTARA KELEBIHAN COLLAGEN



Di mana boleh ditemui?
Cik C ada je dalam badan kita. Byk ditemui dalam kulit. Masa muda kulit licin dan tegang sbb badan bleh produce banyak collagen. Bila dah tua, badan semakin kurang buat collagen dalam badan kita. Bila bekalan collagen kurang  sbb tu la kulit berkedut dan gelebeh.

Maksudnya, cik c ni main peranan penting dalam mengekalkan ketegangan kulit kita.
Ligamen adalah tisu yg menghubungkan tulang dgn tulang dan tulang dgn sendi kita.

Tendon plak fungsi dia sama tapi dia menghubungkan otot dgn tulang. Semua tisu2 ni dibuat drpd protein. Dan antara protein yg ada ialah collagen. Haaaa nampak tak peranan collagen ni.
Penting kan?
Ayat kena skema sket nak bagi faham dan jelas. Hehe.

Kegunaan Collagen
Ok. Here comes the fun part.
- collagen menolong mengekalkan stuktur badan yg kuat termasuk organ2
- menghalang kulit drpd menyerap benda2 yg tak patut diserap spt toksin, sel yg menyebabkan kanser
- komponen utama kuku dan rambut kita adalah collagen

vita, cravers

Ok cukuplah serba sedikit ttg collagen ni. 

Ada berita baik nak share dgn korang. Bulan ogos 2014 ni Shaklee Collagen Powder ada promo.
Buy 6 free 1!

Kepada yg nak melambatkan penuaan wajah eloklah amalkan collagen ni.
- Kulit tegang, licin, berseri, tona sekata, nampak muda
- kulit lebih gebu
- kuku berkilat
- parut2 jerawat kat muka bleh hilang
- melembapkan kulit
- kulit nampak sihat dan segar
- rambut lebih sihat dan kuat

Mie gebu,
0196346216,
Shaklee id 1025051,
FB page : www.facebook.com/vitacravers13 , www.facebook.com/mariberhentimerokok13
email : vitacravers13@gmail.com

0 comments:

Post a Comment