Home » » PENEMU MULTI VITAMIN YANG PERTAMA DI DUNIA....

PENEMU MULTI VITAMIN YANG PERTAMA DI DUNIA....

Written By Unknown on Saturday 1 February 2014 | 04:00

assalamualaikum semua. di harap sihat selalu bersama keluarga tercinta. terlebih dahulu ingin mengucapkan GONG XI FA CAI, XINNIAN KUAI LE, HAPPY CHINESE NEW YEAR, kepada semua kawan2 yg berbangsa Cina dan yg menyambut perayaan yg meriah ini. tahun ni tahun kuda. kalo ikut feng shui, aku mmg tak tau pape. pegi tanya Lillian Too.

seminggu ni tiap2 hari makan limau je byk. ade yg manis. ade yg masam. begitu juga dgn kehidupan seharian kita. ada manis (gembira) ada masam (sedih). apa2 pun hidup mesti diteruskan.

hari ni dah 1/2/2014. januari dah tinggalkan kita. bermulanya bulan ni aku dah nekad aku nak jadi supervisor dgn puv 3000++. I CAN DO IT!!! I WILL PROVE IT!!!

bulan ni shaklee buat promo untuk VITA LEA IRON FORMULA. apakah yg membuatkan aku bersemangat nk buat entri ttg si tablet hijau incredible hulk ini??? kerana ia adalah MULTI VITAMIN DAN MULTI MINERAL YG PERTAMA DI DUNIA! yes you read that right!
mengikut buku shaklee product guide 2013, ia dihuraikan sebagai "suplemen seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yg mampu dimiliki. vita lea diformulasikan khusus dgn 28 vitamin dan mineral penting yg diperlukan oleh org dewasa"

this is vita lea with iron formula

hangpa bayang tengok satu tablet hijau incredible hulk tu ada 28 vitamin dan mineral! tu diaaaa. apa yg terkandung dalam setiap tablet tu? dia tanyaaaaaaa..... mai tgk gmbr di bawah.



ha. try kira ada berapa vitamin mineral dalam gambar tu. cukup tak 28? ok. nak terang satu persatu benefit dia saya tak mampu. sebab saya bukan nutritionist atau pakar pemakanan. tapi boleh rujuk di link ini

http://satu-nutrition.com/?page_id=290

secara klinikal, vita lea amat bagus untuk :
1. kesihatan imun,
2. kesihatan tulang,
3. kesihatan payu dara,
4. kesihatan jantung,
5. tenaga fizikal,
6. untuk kulit, kuku, dan rambut yg sihat.

*terdapat ujian klinikal bahawa mengamalkan vita lea selama satu tahun secara konsisten dapat mengurangkan kadar jatuh sakit sehingga 65%!!!!

pernah tak korg terfikir apa la rupa vitamin ni kalo di belah dua? ape la yg ada dalam tu ek? haaa. dengan menggunakan pedang thunder cats, saya telah memotong tablet ini kepada dua secara melintang! tapi tak sempat nk potong, org lain dah buat dulu. tgk gmbr ni.

gambar ini bukan hak milik saya. ia adalah hak milik Satu Nutrition. :)

BIODATA VITA LEA
Nama pendek : vita lea
Nama penuh : vita lea iron formula
Tarikh lahir : 1915
Negara : USA
Pengeluar : shaklee
Kandungan : 12 vitamin dan 7 mineral penting dalam setiap tablet
jumlah tablet sebotol : 120 biji
Pemakanan : sehari makan 2 biji sahaja
Kaler tablet : hijau (sebab disaluti dgn spirulina)
Jangka hayat : makan konsisten hari2 tahan 2 bulan
Kemajuan : telah di transformasikan ke dalam bentuk tablet 90 tahun lalu. Pada asalnya ialah cecair
Keistimewaan : multi vitamin yg pertama dunia
Award yg pernah dimenangi : dipilih oleh Centre of Science di USA sbg the best multi vitamin di dalam Public Interest pada tahun 2000

disebabkan vitamin ini awesome, dan bulan february pulak ada promo utk vita lea, maka dgn suka citanya di umumkan bahawa byk set2 kesihatan yg anda biasa makan tu turun harga....sbg contoh set breastfeeding optimum. untuk ibu yg amat mementingkan menyusu badan. 

set breastfeeding optimum
*fun facts : 
1. 2 tablet vita lea sehari dapat membekalkan anda dgn 40 NUTRIENT LENGKAP!!!
2. mulanya dipanggil vitalize minerals. kemudian dipendekkan menjadi vita-min. sekarang disebut vitamin. itulah lahirnya perkataan vitamin. Dr Shaklee yg cipta dulu tau! hehehe. (ooo, now i know....)
3. shaklee mempunyai teknologi dan kepakaran tercanggih di dunia untuk menghasilkan nutritional supplement dengan kadar serapan yg optimum. maksudnye cepat la badan dpt serap lepas ditelan.


\

kepada yg suka membaca dan saya galakkan anda baca, gambar di bawah ni utk anda book worms! enjoy ya!

mahu dapatkan vita lea?
hubungi saya, FREE consultation!

Suharmi Talib,
0196346216, 
Founder, 
Vita Cravers (https://www.facebook.com/vitacravers13)
vitacravers13@gmail.com
suharmitalib.blogspot.com




2 comments: