Home » » Smoker detector?

Smoker detector?

Written By Suharmi Abdul Talib on Tuesday, 26 August 2014 | 22:00

Macam mana nak kenal yg seseorang itu perokok? Ha.... Zaman skrg ramai yg merokok. Tapi kadang2 kita pun tak perasan yg kawan kita ni perokok. Saje je aku tulis entry ni. Bukan nak kondem sape2. Sekadar pemerhatian aku terhadap masyarakat sekeliling. 

LEPAS MAKAN
tabiat perokok paling familiar skali. Lepas makan konpem korek2 poket seluar. Kalo tak pekena sebatang dua tak sah. Tak senang duduk. Kena jugak cari smpai dpt.


vita cravers, mari, berhenti, merokok

TENGOK POKET
kalo kawan lelaki, senang sket nak detect, tgk je poket seluar atau baju dia. Kalo ade nampak mcm kotak rokok tu sah lah. Kalo tak sure tnggu jelah dia keluarkan kotak tu dari poket dia. Hahaha.
Kalo perempuan susah sket nak detect. Sbb diorg suka bawak handbeg. Dalam hangbed tu mcm2 adaaaa....

GIGI KUNING
kepada penggemar kopi dan perokok tegar. Gigi akan kuning tanpa disedari. Tapi kalo perokok tegar gigi akan kuning berkarat. Dan nafas pun bau tembakau. So kalo somebody senyum nampak gigi kuning berkarat, besar kemungkinan dia perokok tegar. Atau pemalas gosok gigi.

BADAN BERBAU
Ha ni memang paling senang nak detect. Xyah tnggu dia lepas makan ke ape ke. Berdiri sebelah je dapat cam bau rokok yg kuat. N lagi satu aku perasan badan diorg ni selalunya panas sedikit dari biasa. Bukan demam pun.

KUKU JARI
cuba tgk jari telunjuk dan jari hantu. Kalo tepi jari dan kuku tu kuning2, ada kemungkinan dia perokok. Tabiat perokok la pegang rokok guna dua jari tu. Hoho. Tak kiri, kanan. Tu je. Jarang jumpa perokok pegang rokok guna kaki.

SELALU MAKAN GULA2 GETAH
gula2 getah atau chewing gum. Tak pun Hacks ke, Eclipse ke. Sbb nak wangikan mulut. Ni kes nak sorok dari aweks atau bini. Hahaha.


Kalau anda nak berhenti merokok, hubungi pengedar shaklee chomey anda sekarang!

Mie Gebu,
Fb page : www.facebook.com/vitacravers13
www.facebook.com/mariberhentimerokok13
0196346216

0 comments:

Post a Comment