Home » » DOKTOR TAK SUKA SUPPLEMENT???

DOKTOR TAK SUKA SUPPLEMENT???

Written By Suharmi Abdul Talib on Saturday, 1 March 2014 | 19:23

dengar tajuk macam kontroversi kan? hehehe. aku pernah join sesi webinar dengan geng-geng shaklee yg awesome dan cool. dan ada golongan doktor yang berkongsi pengetahuan dengan kitorg tentang isu ubat dan supplement ni. sangat menarik. macam2 info baru kitorg dpt. tapi ada jugak doktor yang tak suka supplement. hehehe. biasa la tu. jom baca apa sedikit sebanyak info yg kitorg dapat masa sesi webinar tu

UBAT

- sama sekali ganjil dengan tubuh badan kita, bukan sebahagian dari tisu-tisu badan, tidak menyumbang bahan bahan berkhasiat dalam badan kita.

- bahan2 dalam ubat adalah sintetik. diperbuat dari bahan kimia.

- ejen bahan kimia yg kuat yg boleh mengubah fungsi secara menganggu tindakan biokimia dan proses enzim seperti contoh rawatan kemoterapi.

- berkemungkinan boleh membawa maut jika disalah gunakan atau berlebihan dos

- bertindak secara berasingan. ia boleh menganggu antara satu sama lain dan boleh menghasilkan kesan kesan sampingan

- merawat kesan atau tanda tanda sakit tetapi bukan merawat punca sakit tersebut. ia hanya menutup kesakitan, di sebaliknya ia tidak memulihkan.

- bertindak dgn cepat. kesan dpt dirasakan dalam masa 2-3 jam selepas pengambilan ubat






SUPPLEMENT

- bertindak dengan membantu tindakan biokimia dan pemprosesan enzim

- bahan2 dalam supplement adalah organik dan mesra alam.

- tidak menimbulkan kesan sampingan

- bertindak lebih baik antara satu sama lain, seperti proses berantai yg harus bergabung utk menghasilkan kesan yg lebih baik

- SELAMAT. tiada satu pun kenyataan yang tercatit mengenai bahayanya dengan pengambilan vitamin, zat galian, dan asid amino

- bertindak secara perlahan-lahan dalam jangka masa yg panjang. biasanya mengambil masa berbulan-bulan utk mencapai kesan kejayaan.

- bertindak merawat punca penyakit sekiranya digunakan kerana ia menampung kekurangan yg dihadapi oleh badan kita. jika sesuatu keadaan yg sedia ada itu berpunca dari kekurangan sesuatu bahan berkhasiat yg tertentu oleh itu menambahkannya ketika mengambil makanan dapat mengatasi masalah serta kerosakan yg telah terjadi dan tidak akan berulang lagi.



bagaimana supplement dan ubat bertindak balas dalam badan?
- lain ubat lain cara dia bertindak balas
- contoh demam kita ambil panadol. panadol bertindak balas dgn menurunkan suhu badan dan menyebabkan sel sel yg sakit supaya tidak bertambah
- kalau supplement, contoh NUTRIFERON SHAKLEE, ia membantu fungsi badan dgn baik supaya badan dpt melawan segala jangkitan kuman.


Mie gebu,
Founder : Vita Cravers
0196346216,
Shaklee id 1025051,
FB page : www.facebook.com/vitacravers13 , www.facebook.com/mariberhentimerokok13
email : vitacravers13@gmail.com

0 comments:

Post a Comment